Étterem és vendéglátó hangosítás

„Hiszünk benne, hogy az vendéglátóhelyeken kiépített háttérzenei rendszereinkkel olyan kellemes hellyé alakítjuk éttermeiket, ahol a vendégeik nyugodtabbá és befogadóbbakká válnak, ami hatására növekszik elégedettségük és ezáltal megnövekszik a fogyasztásuk is.”

Az étterem, bár vagy kávézó tulajdonosok legfőbb célja, hogy visszatérő vendégkörük legyen és növekedjen a profitjuk, ebben segítünk nekik.

Hogyha valaki egyszer betér az éttermükbe, akkor olyan élménye legyen, amitől visszavágyik. Ebben tud segíteni a minőségi kiszolgáláson, a finom ételeken és italokon túl a jól eltalált dizájn, a megfelelő háttérzene, és a tökéletes étteremhangosítás.

Kellemes hangulat

Kávézó, vagy bárhangosítás

Miért fontos a kávézó vagy a bárhangosítás?

A kellemes éttermi hangulat kialakításához szükséges a megfelelő háttérzenét biztosítani

Ha egy étterem rossz adottságokkal rendelkezik, például magas az utcazaj a folyamatos forgalom miatt, zörög a villamos, dübörögnek az autók, nyikorognak a kukásautók, rendszeresen szirénáznak a járművek, akkor ezekre a legjobb és legolcsóbb megoldás a megfelelő háttérzene kiépítése.

Ha az étteremben, illetve a szállodában a vendégkörhöz van hangolva a háttérzene, akkor értelemszerűen a vendégek jobban el tudnak lazulni, amikor pedig kilépnek ebből a kellemes térből, az étteremből vagy bárból, kinyitják a bejárati ajtót és hirtelen megcsapja őket a 4-es, 6-os villamos agresszív zaja, akkor máris visszavágynak az iménti nyugalomba. A kellemes háttérzene mindenkinek a tudatalattijára ható kifinomult eszköz. A jó zene beindítja szerotonintermelődést, amely elűzi a rosszkedvet és megteremti a vendégek számára a stresszmentes, kellemes közérzet.

Az étteremhangosítást miért kell megfelelően megtervezni?

Étteremhangosítás vagy bárhangosítás megoldások

A személyes felmérés folyamán megnézzük a helyiség akusztikáját, hova lehet elhelyezni hangszórót úgy, hogy ez a dizájnhoz illő, a belső kialakításhoz passzoló legyen. Fontos, hogy a vendégek tudjanak beszélgetni, ezért a hangszórót számát úgy kell meghatározni, hogy ne legyen olyan hely, ahol túl hangos vagy túl halk a háttérzene.

A túl hangos háttérzene egyértelműen zavarja a beszélgetésben az embereket, és ilyen helyre nem térnek vissza a vendégek. Ha túl halk, akkor viszont a környező zajok zavarhatják a vendégeket. Ha pedig túl messzi van a hangszóró akkor kellemetlen úgy beszélgetni a partnerrel, hogy azt a másik asztalnál ülök is hallják. Tehát nagy figyelmet fordítunk a felmérés folyamán a háttérzajokra, a különböző akusztikai kialakításokra, a hangok visszaverődésére és az asztalok egymás közötti távolságára.

Nem teszünk hangszórókat a kávézókban a pultok fölé, hiszen ott kommunikáció zajlik a vendég és a pincér között, hogy ne kelljen kiabálniuk, illetve a dolgozók sem szeretik a túl sok zajt, föléjük sem szerelünk hangsugárzókat. Ugyanakkor szerelünk a vécékbe is hangszórót, egyrészt, hogy ott is jól érezzék magukat a vendégek, másrészt, hogy elnyomják a WC-ből kiszűrődő kellemetlen zajokat, és szerelünk a kerthelyiségekbe, a teraszokra is. A teraszra jól felszerelt hangszórókkal tudjuk ellensúlyozni a villamos zaját is.

Megfelelően megtervezett és kialakított étteremhangosítás

Jó példa erre egy étterem az elképesztően forgalmas és zajos Bartók Béla úton, aminek sikerült nagyon pozitív irányba befolyásolni a hangulatát az épülethangosító rendszer optimális beszerelésével.

Azoknak a vendégeknek is, akik esetleg eleve türelmetlenül érkeznek, vagy nagyon éhesek, és ezért nyugtalanul várnák az ételük megérkezését, nagy segítség lehet, ha a figyelmüket eltereli a kellemes háttérzene. Ugyanígy az esetlegesen késői vagy nem túl készséges kiszolgálást is képes ellensúlyozni a megfelelő légkör, amit a jól kialakított zeneszolgáltatás nyújt. Rengeteg étterem közül lehet manapság választani, mindenki számára természetes, hogy odamegy szívesen elkölteni a pénzét, ahol a legtöbb kellemes benyomás éri.

Hangosítás elrendezés
Gyorsétterem

Valós esettanulmány

„15 százalékkal növeltük a vendéglátóhelyen eltöltött időt, ezáltal 31 százalékkal növekedett a rendelések száma és a bevétel.”

+ 31%-os Bevétel növekedés étteremnél

Egyik gyorséterem lánc tesztelése kimutatta, hogy amikor kellemes háttérzenét sugároznak, sokkal otthonosabban érzik magukat a vendégeik és szívesebben töltenek el több időt a vendéglátóhelységeikben és magasabb az egy főre eső vásárló érték, azaz a fogyasztás.

Ugyan ez az étterem lánc háttérzenére irányuló kutatásából az is kiderült, hogy azon tesztidőszakban, amikor kellemes háttérzenét sugároznak a vendégeik türelmesebbek, valamint az alkalmazottiak is nyugodtabbak kiegyensúlyozottabbak és ezen időszakban csökkent a munkahelyi frusztrációjuk.

Ingyenes szaktanácsadással és helyszíni felméréssel állunk rendelkezésére!