Az autószalonoknak létfontosságú, hogy minél hamarabb elnyerjék az ügyfél bizalmát, hogy olyan hangulatba kerüljön az ügyfél, amiben fogékony lesz az új dolgok befogadására, stresszmentesen és nyitottan tudjon viszonyulni az eseményekhez. Oda kell figyelni, hogy ha az ügyfél egy jó kávét kortyolgatva „lelassul”, beszélgetős hangulatba kerül, mert így szokta meg az élete során, akkor kávéval kell kínálni, ha pedig a zenétől lazul el, akkor jó zenét kell „kínálni”.
Sokak életében egy autóvásárlás nagy dolog,
ami azért stresszes is, ezért időre van szükségük ahhoz, hogy döntsenek. És nyugodt környezet. Ebben segít a zene a szalonban. A szalon amúgy is egy nagy tér, egy nagy kongó tér, amikor valaki bemegy, akkor bizony azt érzi, hogy minden szem rá mered. Nem is meri elengedni magát.
De ha van háttérzene, akkor talán jobban elengedi magát, főleg, hogy azok a hangok is, amiket ő kelt, például nyitogatja az autót, nem visszhangoznak abban a nagy térben, mert a zene ezeket is elnyeli, amitől még bátrabban nézegeti az autókat, nyitogatja-csukogatja az ajtókat.
„Mint régen a táncestéken”!
A szalontulajdonosoknak értékesítési szempontból éppen ez az érdekük, hogy az ügyfél jól érezze magát, hogy ne akarjon kimenni, elmenni. Ezért akkor is le kell foglalni az ügyfelet, ha pont nincs szabad értékesítő. Ráadásul ez egy bizalmi terület. Ha van zene, akkor az autó megmutatása, bemutatása is lazább stílusban tud folyni és a beszélgetés is. Mint régen a táncestéken. Amikor pedig már az értékesítés folyik egy asztalnál, és ott bizalmas információk jönnek-mennek, és mivel hogy több értékesítési terület, asztal is van egy-egy szalonban, a háttérzene segít abban, hogy mások ne hallják az értékesítő és az ügyfél beszélgetését. Ugyanúgy, ahogy a bankfiókokban.
A szalonvezető abban érdekelt, hogy minél több autó elmenjen. Ha van zene, az ügyfél mindenféleképpen tovább marad. Amikor többen jönnek, azután, hogy megmutatták nekik az autót, szeretnének énidőt, tehát hogy ők maguk is megnézzék az autót, és ha van háttérzene, akkor tudnak egymás közt beszélgetni úgy, hogy nem hallja az értékesítő, amit beszélnek. És ha csak a nagy kongó tér van, ahol nincsen zene, akkor valószínű, hogy inkább kimennek a szalonból, és ott fogják megbeszélni a dolgokat, de akkor már nem biztos, hogy visszajönnek a szalonba, és ekkor már nincs lehetősége az értékesítőnek visszahozni őket, az utcára nem futhat a vevő után.
Láthatatlan hangosítás az autószalonokban
A hangosítás kialakítása teljes mértékben igazodik az autógyártók által előírt belső dizájnhoz, színben és formavilágban egyaránt. A hangszórókat teljesen el tudjuk rejteni, be tudjuk süllyeszteni a falba, álmennyezetbe. Be tudjuk állítani a különböző hangerőt a különböző helyiségekben, a bemutatóautók fölött hangosabbra tudjuk állítani, vagy ahol az ügyfél várakozik, ahol a pihenőkanapék vannak, ott megint hangosabbra tudjuk állítani, de a pénztárban halkabbra vesszük, az autóátadó teremben megint hangosabbra vesszük.
Adott esetben csak egy-egy területet le is tud kapcsolni az értékesítő, ha mondjuk egy olyan ember jön az autó átvételére, akinek jobban kell figyelnie a részletekre, akkor, hogy ne zavarja a háttérzene, le is lehet kapcsolni. Tudunk helyi reklámokat is sugározni, például ha egy autóra vonatkozó akció csak a hónap végéig érvényes, milyen feltételek mellett vehető igénybe stb.
Autószalonban gyakoriak a bemutató nyílt hétvégék. Olyankor is lehet megfelelő hangosítást, megfelelő zenékkel megfelelő műsorokat szolgáltatni, és ha mikrofont kapcsolunk rá, akkor már egy műsorvezető is meg tud szólalni. Belső használat a raktárban és a szervizben megoldható. Egyértelműen gyorsabb, hatékonyabb a cég működése, ha egy várva várt alkatrész érkezését bemondja a raktáros, a szervizes munkatárs azonnal hallja, és már mehet is érte.
Beépítés 3 óra alatt…
Egy konkrét helyen a kiépítés úgy nézett ki, hogy reggel 7:00 órára érkeztek a munkatársaink a helyszínre, 10:00 órára már kihúzták a kábeleket a hangszóróknak az álmennyezet fölött, természetesen rejtve. A hangszórókat besüllyesztették az álmennyezetbe, úgyhogy azok nem is lógtak ki. Ráadásul előtte beszínezték őket az álmennyezettel megegyező színűre, így teljesen „eltűntek”. Porral, piszokkal nem járt a munka, tehát az autók nyugodtan maradhattak a szalonban. A végén üzembe helyezték az erősítőt, a mikrofont és a zenelejátszót, ami az ő esetükben egy internetrádió volt, amely után fizetik az Artisjus díját.
Az elhelyezésnél azt vettük figyelembe, hogy a potenciális ügyfelek hol töltenek sok időt. Tehát a bemutatóautók fölé tettük a hangszórók egy részét, természetesen azokra a helyekre is, ahol az ügyfelek várakoznak. De az értékesítői pultokhoz már nem tettünk hangszórókat, mert ott az volt a szalon kérése, hogy nyugodtan tudjanak beszélni az ügyfelekkel.
Tettünk még a kávéautomatához, az étkezőbe és az autóátadó helyekre, illetve a bejárathoz, hogy az ügyfeleket azonnal, ahogy belépnek a szalonba, máris megfogja a kellemes háttérzene. A kivitelezés egy nap alatt lezajlott, és tisztán adtuk át a szalont az ügyfelünknek.